Toyota Club Belgium

Het forum voor de echte Toyota Fanaten
Het is 05 sep 2010, 15:20

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: activiteiten 2010?
BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 21:36 
TCB Beginner

hallo iedereen
ik ik zou graag eens wat rondritten of tbcmeetings meedoen(omdat ik nieuw ben in de club)
maar ik vind er niets van wanneer zijn er activiteiten?
vriendelijke groeten jason :?: :lol: :shock: :( :) :roll: :wink: :!:

Profiel  

Berichttitel: Re: activiteiten 2010?
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 09:16 
TCB Junk

er wordt gewerkt aan een planning van activiteiten net zoals de voorbije jaren maar dan beter gestructureerd :) ik kan alvast zeggen dat ITMB opnieuw doorgaat en opnieuw aan het schulens meer op zondag 18 september :) dus dat is de eerste datum die ik als primeur al kan geven! Een gedetailleerde kalender volgt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 13:01 
TCB Addicted

Er wordt binnenkort ook een uitstapje in de Ardennen gedaan, meer erover hier:

viewtopic.php?f=19&t=4012&p=55826#p55826

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 19:30 
TCB Regular

ik organiseer ook iets ,ik zit in het oudercomite van mijn dochter haar school en het weekend van hemelvaart is het plechtige communie.om de kids van en naar de kerk en school te brengen (dit is slechts 500m) zou ik een paar toyota classics willen optrommelen ,hierbij laat ik een ballonnetje op ,we zijn voorlopig met 4 ikzelf met mijn tercel,nen 1000 ne ta25 en een ke 35.dit gaat door te hofstade ,regio aalst ,oost-vl. dank bijvoorbaat grtz jimbo

Bijlagen:
fotos 2010 030.jpg
fotos 2010 030.jpg [ 75.61 KB | 7 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 00:04 
TCB Beginner

ja allemaal goed en wel maar ik vind dat er heel heel weinig tcb meetings worden gedaan :cry:

je kan toch een zomermeeting en wintermeetings organiseren??

alleen in september dacht ik is er een meeting

maar 1 meeting in 2010???

of heb ik iets gemist :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 13:36 
TCB Addicted

Er waren heel wat TCB'ers op jcs. Dat was een hele leuke meeting. Voor de rest wordt er niet meer gedaan. Een vraag/aanbod-probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 21:55 
TCB Addicted

Spijtig idd dat alles zo afgelopen is... Niet alleen bij TCB maar binnen veel merkenclubs gaat het de verkeerde kant op.
Mijn mening is dat door de opkomst van internet en veel teveel verschillende fora de hele clubwereld om zeep is geholpen...
Vroeger toen er 4x per jaar één boekske werd uitgebracht waarin alle meetings vermeld stonden met wat verslagen erbij en wat aanvulling in de vorm van wat advertenties en technische info, toen was alles in mijn ogen veel gezelliger en beter geregeld. Eens in de maand een babbelavond in Antwerpen, eens in de twee maanden een kleine nationale meeting, eens per jaar als club naar een wat grotere internationale meeting en daarmee gedaan...
Er zijn genoeg meetings en dergelijke, véél te veel eigenlijk waardoor de opkomst per meeting telkens zwaar tegen valt, omdat niet iedereen meer naar dezelfde meeting gaat, maar speur om te weten te komen welke club ze organiseerd en waar en wanneer alles plaats heeft eerst alle beschikbare fora maar eens één voor één na... Ondoenlijk voor mensen die de tijd niet hebben om urenlang op internet te gaan zitten zoeken.
Ik hoop dat er nog eens een goede overkoepelende organisatie ontstaat waar de merkenclubs hun evenementen kunnen aanmelden zodat alles op één plek na te lezen gaat zijn. Het zou helemaal mooi zijn dat er gewoon één of twee keer per jaar in europa één grote tweedaagse meeting zou komen, maar dat is vandaag de dag gewoon te mooi om waar te kunnen zijn denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 22:15 
TCB Addicted

kefke schreef:
Er waren heel wat TCB'ers op jcs. Dat was een hele leuke meeting. Voor de rest wordt er niet meer gedaan. Een vraag/aanbod-probleem.

JCS is een leuke meeting voor iemand die een hele dag in de brandende zon op een grasveldje tussen bergen hele leuke japanse wagens wil gaan staan kletsen met mensen die ze al een beste tijd niet gesproken hebben... Verder is daar, op die ¨perfect¨ in elkaar gezette toertocht die erbij zat na, heel weinig te beleven. Niets mis mee verder, en ik ben er zelf ook geweest en heb er m´n dag ook wel gevuld.
Maar dat er verder niet veel meer gedaan wordt heeft helemaal niets te maken met een vraag en aanbod probleem... De oorzaak daarvan is eerder terug te herleiden naar grote bestuurlijke problemen in het verleden. Vaak onstaan omdat er binnen de belgische en nederlandse clubs mensen in de besturen hebben gezeten, of nog steeds zitten, die teveel hun eigen zin door wilden drammen en de club bij welke ze in het bestuur zaten meer zagen als iets wat van hun persoonlijk was. Daardoor ontstonden er vaak onenigheden waardoor die besturen niet meer konden werken zoals ze eigenlijk zouden hebben moeten werken, en daardoor is bij veel bestuurs en exbestuursleden de zin om iets te organiseren in een heel rap tempo teruggezakt naar het nivo wat er nu is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 22:18 
TCB Addicted

Verder nog één ding... Die meeting van 18 september... Als ik ook maar een mogelijkheid heb om die kant op te komen, dan ga ik daar zeker weer bij zijn! De vorige editie ben ik er ook geweest, vergelijkbaar met JCS maar dan ook voor moderne wagens en een locatie die zeker stukken mooier is, en Cliff had dat daar (voor toen de eerste keer) heel goed voor elkaar. Ik hoop dat deze editie zeker zo mooi gaat zijn, en als het even kan met nog meer bezoekers!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 12:12 
TCB Addicted

Ik vind dat de TCB-meeting in een schril contrast staat met JCS hoor...
Hoeveel wagens waren er op JCS? 250 ofzo? En TCB 25?

Daar kan TCB niets aan doen maar dat is nu helaas zo. (Zal eerder aan het land liggen vrees ik. België is helemaal niet auto-minded, in NL is er in elke wijk wel wat leuks te spotten)

Ik vond niets mis met JCS. Kijk er elk jaar naar uit, beetje bijklappen met mensen die je (meestal 1 jaar :p) niet meer gezien hebt.
Normaal neem ik graag foto's, maar elke jaar moet ik me opleggen om foto's te nemen, want anders is de dag zo voorbij en heb je nog geen foto :clown:
Wat wil je nog meer op een meeting doen dan? De rondrit mag gerust wegvallen, want nu gaan en komen er constant auto's.

Volgens mij doen mensen niet meer graag meetings. De kostprijs om met een "liefhebberswagen" te rijden is best hoog tegenwoordig voor de doorsnee burger denk ik.
Dus moet je kiezen: Of 200km cruisen, van de auto genieten of 200km autosnelweg en meeting doen. Daar heeft het meer mee te maken denk ik.
En mensen hebben het met zoveel dingen zo druk, dat ze de dag zelf pas kijken wat ze die dag willen doen. En dan zien ze een meeting over het hoofd.

edit: Door het internet zou het normaal veel beter moeten gaan, want je spreekt een veel ruimer publiek aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 17:19 
TCB Junk

in dat laatste moet ik je gelijk geven, steek ook liever tijd in 200 km gewone baan en terug naar huis dan dan 200km auto snelweg.
heb enkele jaren meetings gedaan, zo een 25 a 30 tal per jaar met mijn tuning bak geweest en was een mooie tijd en nu ik een oldie heb heb ik daar eigenlijk niet zo veel zin meer in wegens tijdgebrek door gezin en werk.
wel zou het een heel goed idee zijn dat er bv alle clubs te samen 1 meet per jaar doen zodat je voldoende wagens te samen krijgt zodat je je dag kan vullen om rond te kijken.
als ik vroeger op een meeting stond van zo een 500 en meer was de dag rap gevuld doordat je heel wat te doen had maar als je ergens stond en er waren 100 wagens dan was de fun er rap af hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 17:40 
TCB Addicted

100 wagens=100 liefhebbers

Da's genoeg om een leerijke en amusante dag te hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 18:56 
Moderator

Zeer goed idee.

Vandaar dat we voor IJMB 2010 met andere Belgische Toyota Clubs samenwerken om dat event te organiseren.
Ik kijk er allesinds naar uit.

En mocht er interesse zijn, zit een BBQ er ook nog in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 19:00 
Moderator

En'k ga mij binnekort nog eens bezig houden met het in elkaar steken van een rondrit.

Ik ben de laatste maanden veel op de baan geweest met de fiets. Dat komt de Celica ook ten goede. ;-)
En zo heb ik de omgeving wat kunnen verkennen en inspiratie opgedaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 aug 2010, 13:48 
TCB Beginner

misschien om meer leden te krijgen
folders op pc maken en tussen ruitewissers steken?

die van 18 september?dan kom ik wel :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur